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Publié le 29/04/2018 à 18:57

Skyrim VR : Correction du bug de roomscale, des crashs et ajout de vraies mains virtuelles

Après Fallout 4 VR, c'est au tour de Skyrim VR d'être mis à jour avec la version 1.4.11.0 !

Au programme, des améliorations notables comme la fin des crashs à la sortie du jeu, la correction du stutter lors des mouvements rotationels et surtout la fin du bug de roomscale, qui faisait que la hitbox ne se déplaçait pas avec nous ! 

Bethesda en a profité pour améliorer d'autres aspects comme rajouter le choix d'afficher des vraies mains et non plus des contrôleurs lorsqu'aucune arme n'est équipée, ce qui était un élément que de nombreux joueurs regrettaient lors de la sortie du titre. En bref, ils s'occupent de leur bébé !

Comme pour Fallout 4 VR par contre, la mise à jour est en beta, donc il faudra souscrire à la beta du titre pour pouvoir en profiter (clic droit sur Skyrim VR dans Steam, Propriétés et onglet Beta).

Pour tous ceux que ça interesse, voici le changelog complet en anglais :
  • Map mode:
    • Added the ability to hover over markers in the local map when using motion controllers
    • Added quick teleports for left/right/back when using motion controllers with analog sticks in teleport mode
  • Settings:
    • Increased the maximum value for the height offset slider
    • Added a new option, enabled by default, to "Show Hands When Sheathed"
    • Added option for HMD-relative direct movement instead of controller-relative direct movement. The existing INI setting has been changed to a Pref setting.
  • Bug Fixes
    • Fixed a crash on exit
    • Fixed an issue where the hitbox would not move correctly in room scale
    • Fixed some stuttering during smooth rotation
    • Fixed an issue where water would sometimes flicker
    • Fixed an issue where spell particles on hands and staves would not be rendered correctly
    • Fixed an issue where the button to unlock dragon shouts was mislabeled on some platforms.
    • Fixed an issue with incorrect button labels in left handed mode on some platforms
    • Fixed an issue that allowed melee damage to occur during the initial cart ride
    • Adjusted bow arrow position when in realistic bow aiming mode
    • Adjusted physical sneaking to calibrate height only once at the "Press Any Button" screen
    • Adjusted direct movement to reduce the likelihood of moving backwards unintentionally
    • Fixed some control issues with dragon riding
    • Fixed an issue where sometimes there would be multiple models on the loading screen
    • Fixed an issue where the left/right d-pad favorites could not be selected when using a gamepad
    • Fixed HMD-relative direct movement when on horseback
    • Fixed an issue where the controllers would sometimes not display the correct custom SteamVR model
    • Fixed issues that resulted in incorrect shadow culling, particularly on the edges of the view area
    • Other minor fixes and improvements
The Elder Scrolls V : Skyrim VR sur ETR Apps
The Elder Scrolls V : Skyrim VR est un portage en réalité virtuelle du 5ème épisode de la série des Elder Scrolls.
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Publié par Chris
Staff ETR

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